Die Veranstaltung im Überblick

Die Sales Conference wird auf Anfang 2021 verschoben. Sobald der neue Termin feststeht, werden Sie hier informiert.

Tag 1

  • Konferenzeröffnung

  • Best Practice Key Note von Tamara Schenk, Dipl.oec. (Former Research Director CSO Insights): “Sales Enablement: How To Engage, Equip, and Empower A World-Class Sales Force”

  • Key Note Prof. Dr. Christian Schmitz (Ruhr-Universität Bochum)/Dr. Matthias Huckemann (Geschäftsführer Mercuri International) “Professioneller Vertrieb digitaler Lösungen“

  • Best Practice Case Präsentation von David von Rothenburg (Sales Director Showpad) und Matthias Hoppstock (Senior Manager Digital Marketing & Sales Enablement ThyssenKrupp Elevator)

  • Best Practice Case Präsentation von Dipl.Kfm. Richard Lothholz (Vice President Global Sales Osram Automotive)

  • Best Practice Case Präsentation Wolfram Zeitler (Head of Key Account Management Würth Industrie Service GmbH & Co. KG)

  • Best Practice Case Präsentation – Artur Wagner, MBA (Unternehmensberater und Founder mpconsulting) ” Design einer kundenzentrierten Organisation als Innovations- und Wachstumsmotor“
  • Abendveranstaltung

Zusätzlich wurde Sabine Toplak, Vice President Sales Central Europe Accor, für eine Best Practice Case Präsentation angefragt (Bestätigung ausstehend).

Tamara Schenk is a sales enablement leader, analyst, speaker, and co-author of Sales Enablement – A Master Framework to Engage, Equip, and Empower a World-Class Sales Force. Tamara is research director at CSO Insights, the research division of Miller Heiman Group, where she is focused on global research on all things sales enablement, CX and sales effectiveness.

She enjoyed twenty-five years of experience in sales, business development, and consulting in different industries on an international level. Before becoming an analyst in a research director role in 2014, she had the pleasure to develop sales enablement from an idea to a program and a strategic function at T-Systems, a Deutsche Telekom company where she led the global sales force enablement and transformation team.

Tag 2

  • wissenschaftliche Präsentationen

  • Poster Sessions (Inseln)