Modules of the study course Bachelor of Arts (B.A.) in International Management

Procurement, Production & Marketing

The Procurement, Production &Marketing module addresses the growing demands on managers to adopt an interdisciplinary perspective. Apart from the necessary specialist knowledge of the respective sub-disciplines, particular emphasis is placed on an interdisciplinary approach. This module follows on from the FOM-specific didactics introduced in the Management Basics module.

Keyfacts zum Modul "Procurement, Production & Marketing":

  • Präsenzstunden: 68 Unterrichtseinheiten (á 45 Minuten)
  • ECTS: 8
  • Dauer: 1 Semester
  • Prüfungsleistung: Klausur (á 4 UE)
  • Kosten: 680,00 €
  • Studienorte: Ob dieses Modul auch an Ihrem Studienstandort angeboten wird, erfahren Sie bei dem für Sie zuständigen Studienzentrum.

Zeitraum:

  • Bei Beginn im Sommersemester: Vorlesungen von März bis August
  • Bei Beginn im Wintersemester: Vorlesungen von September bis Februar

Curriculum:

Procurement

  • Demand management
  • Supplier management
  • Quality management in procurement

Production

  • Organisational structure of production
  • Workflow organisation of production
  • Production in service providing companies 


Marketing

  • Operative marketing
  • Product policy
  • Pricing policy
  • Distribution policy
  • Communication policy
  • Efficient consumer response